Töö selge kirjeldus
Töövõtulepingule ei kehti kirjalikku vormi kohustust, ent sellegipoolest on oluline leppida kokku võimalikult selgelt, millist töötulemust soovid, et vältida hilisemaid vaidlusi. Ära eelda, et teine pool mõistab sõnalist kirjeldust samamoodi.
Näiteks võib juuksurilt uue soengu tellimisel sõnal „blond“ olla mitu erinevat tähendust. Nii värvitoone kui ka kvaliteeti tajuvad inimesed erinevalt. Ehituslepingutes aitavad vaidlusi vältida viited konkreetsele projektile ja standardile.
Töötasu kokkulepe
Sageli lepitakse töötasu kokku konkreetse summana. Enim vaidlusi tekib aga siis kui töötasu arvestatakse ajapõhiselt. Sellisel juhul tasub küsida tööle kuluva aja prognoosi. Töövõtjal on kohustus tellijat viiivitamatult teavitada kui on näha, et eelarvet tuleb oluliselt ületada. Näiteks kui kraavikaevamise töö venib prognoositust pikemalt ootamatult suurte kivide või muude takistuste tõttu, tagab töövõtja õiguse nõuda tasu kogu kulunud aja eest ainult siis kui tellijale aegsasti teada annab, et 5 tunnine töö 10 tunniseks osutub. Samuti tuleb tasu kokkuleppimisel silmas pidada, et tarbijal on õigus teada ka seda, kas hinnale lisandub käibemaks sest vastupidisel juhul võib tarbijast klient eeldada, et pakutud hind käibemaksu juba sisaldab.
Tellijal on õigus töövõtuleping igal ajal üles öelda
Tellija võib töölepingu üles öelda ilma mistahes põhjuseta, kasvõi seetõttu, et tellitud tulemust enam vaja ei ole või ka siis kui tellija avastab, et tal polegi raha töö eest maksta.
Sellisel juhul kui töövõtja ei ole oma kohustusi rikkunud ja tellija põhjuseta lepingu lõpetab, on töövõtjal õigus nõuda kokkulepitud tasu, millest on maha arvestatud see, mida ta kokku hoidis, olgu selleks materjal, töömeeste aeg või muu ressurss. Näiteks tordimeistril võib olla väga raske aegsalt varutud maasikaid ja vahukoort mõnel muul otstarbel kasutada kui klient tordist 10 tundi enne tähtaega loobub. Samas võib kondiiter meisterdamise aja pühendada teise kliendi kookidele ning seega kliendilt sisse nõuda vaid rikneva materjali kulu.
Kui klient loobub massaaži teenusest piisavalt aegsasti ja salongil on võimalik leida broneeritud ajale uus klient, ei või salong kliendilt teenuse hinda nõuda. Selleks, et vältida vaidlusi võib lepingus välja tuua, millise ajavahemiku jooksul on tellijal õigus leping üles öelda, et töövõtja saaks ilma rahalise kaotuseta oma materjalid ja graafiku ümber planeerida.